Frumusetea, de neimbatranit..

915badd105bbad2cb03642a8858348e6

Pe batranica R. am intalnit-o in dimineata unei zile prietenoase de iarna, prin absenta fulgilor si-a gerului considerabil modest. Isi facea loc printre calatorii proaspat coborati ai tramvaiului. Se vedea nevoita sa infrunte imbrancelile si lipsa rabdarii, caci oamenii se agitau sa ajunga spre serviciile matinale, ignorandu-i stradaniile si sacosile incarcate cu legume aproape vestede. N-aveai cum sa nu o observi si de indata zarita, sa nu te emotioneze cu privirea ei senina si blanda. Imi amintea, fara sa cuget prea mult, de bunica. De aceeasi modesta concluzie: ca timpul i-a alinat, in sfarsit, toate durerile. Ca existenta se scurge, ravasitor de incet, doar cand nu ai ce sa-i mai ceri. Si cand nu te mai grabeste nimeni, din urma..

Am stat un pic in loc, gandindu-ma la cat de frumoasa si sincera mi s-a parut. La cat de inteleasa ajunge, sa-i fie, odata cu trecerea timpului, viata. La cat de putin mai reuseste s-o tulbure raul din jur. Marturisesc, sincer, ca am invidiat-o. Acea resemnare tacuta si blanda pe care, doar niste fleacuri, nu reusesc sa o tulbure, si pe care la tineri, nu ai cum s-o descoperi..

Probabil m-am situat mai tot timpul in jurul unui impas molipsitor. N-am reusit sa ma sutrag empatizarii cu privirele modeste si sincere, care, au reusit sa nu transmita, in cele din urma, frustrare ori furie. Am admirat forta cu care au depasit, de-a lungul timpului, multe din neajunsuri, fara ca sa se lase secati de amaraciune. Am simtit cum si din rau se poate naste un bine..

Si n-am sa consider vreodata ca e imposibil sa ajungem la suflete. Consider ca frumusetea nativa sa naste in oricine. Nativa, din fasa, in tinerete si mai apoi in senectute..

Lasă un răspuns

